Tykhaytschäär

Mindenről, ami eszembe jut

Friss topikok

Archívum

HTML

Címkék

Gurul a szamár

2012.07.28. 14:23 Tykhaytschäär

Nem vagyok többé büdös bogár! Azaz keréken járom a várost, ugyanis elkészült régóta és hőn óhajtott csodaszamaram. 

Elhoztam tehát Ogre úrtól a gépet. Benne volt a nyeregcső - amire egy nyerget is vettem ott végül -, a stucni, kerekek, és a kormány. Az első választás egyébként mellé ment, ugyanis hiába hazudta a tolómérő, hogy az a kormány abba a stucniba bele fog menni, nem így lett. Sebaj, hipp-hopp előkerült egy kos, és már változott is át bikává. Ez természetesen nem a szervizben jelen lévő irgalmatlan gamma-sugárzás következménye volt, inkább a csővágónak és Ogre bácsi keze munkájának. Szóval így már egészen félkész állapotban volt a bringa, de már hasonlított valamire, ami gurul:

Félkészen.jpg

Tegnapelőtt Philippe bácsival beszélgettem, hogy mi kell a géphez még, mert úgy volt, hogy ő hoz. Ami kellett ahhoz, hogy guruljon: egy lánc (KMC-710), és egy lánckerék. Mindkettőt megoldotta: lánckereket talált a 17-es háccsócsillag boltban, lánca meg volt neki, és azt beszéltük, hogy cserébe kap tőlem egy másikat. Megérkezett, ránéztünk egy kávéra, megszisszentettünk egy seritalt, és nekiláttunk összerakni a kecskét. 
Először is ki kellett pucolnom a kormánycsapágyat, ugyanis már elég csúnyán forgott, recsegett; már attól féltem, hogy nem is marad meg. Szétszedtem levakartam róla a rárohadt redvát, kipucoltam belőle az évtizedes fáradt zsírt, és  ez lett belőle. A homlokcsőben lévő csészéket még nem vakartam tisztára...

Kormánycsapágy.jpg

Aztán jól megtunkoltam zsírral, hogy tocsogjon, és összeraktam szépen. Ezután jött az, hogy a lánckerék felcuppant a helyére, és előkerült a lánc. És igen. Nem lett volna szép a nap, ha nem derül ki, hogy a lánc rövid. Mert ugyan tudjuk, hogy eredetileg ez BMX lánc, és viszonylag rövid, de biztos jó lesz. Hát hiányzott belőle vagy 20 szem a boldogsághoz. Hosszas tanakodás és egy jó csirkepörkölt után megszületett a megoldás: Visszamegyünk Ogréhoz, és kérünk tőle egy negyed láncot, merthogy neki van direkt erre a célra. Meg is indultunk, kis szóváltás után fel tudtam szállni a 14-es villamosra biciklivel, miután megmutattam, hogy se pedál, se lánc, se fék. 

Rövid a lánc.jpg

Mikor megérkeztünk, Philippe elment nekem kötésért, hogy ha már fék nincs, legalább kötés legyen. Én meg a műhelyben vártam, hogy álljon össze a gép. Probléma nem volt, Ogre bácsi megint nagyon segítőkész volt, szépen összerakódott a bringa. Fizettünk, indultunk, végre tekerhetek egy jót, hónapok óta nincs biciklim, és... Ez meg mi? Lötyög a hajtás. Ja igen. A hátsó kereket úgy hoztuk le, hogy rajta volt ugyan a lánckerék, de nem volt jól rátekerve az agyra. Visszaugrottunk még vele, gyorsan orvosoltuk a problémát, és végre minden baj nélkül ment a bringa. Borzasztó jó érzés volt, hogy végre egy olyan gép van alattam, ami elbír, jól össze van rakva jó anyagokból, és mindenével elégedett vagyok. Ittunk is rája egy sört gyorsan a Duna partján.

Már gurul.jpg

Itt még a kötés nincs fent, azt csak később tettük fel. Viszont kicsit még hiányos a kép, ugyanis bandázs és első fék nincs még rajta. Ezeket a problémákat tegnap orvosoltuk. A Rocket bike-ban sikerült találni fékkart (párban), és féktestet, amit szintén Ogrénál szereltünk fel. Vettünk még bandázst is, ami viszont a Kopaszi gáton került fel a kormányra. Így most már csak a festés hiányzik, de az a sanda gyanúm, hogy egy jó ideig most nem fogom szétszedni frissen összerakott kicsi kecském.

Itt a vége.jpg

Itt a vége.jpg

Köszönöm Gergőnek, Philippe-nek, Jazzpetának, Ogrénak a sok segítséget!

És akkor számoljunk egyet, hogy mennyire jött ki a vége:

Váz + villa + kormánycsapágy (Puch maxima) 7.000
Kerékszett (vittorio gumik, altrix spider felnik, fekete DT küllők, Novatech ipari csapágyas csőtengelyes agyak) 34.000
Hajtókar, lánctányér (Sturmey Archer, 46T) 12.200
Monoblokk (Sunrace) 4.000
Hajtókar csavarok 500
lánckerék + kontraanya (Sturmey Archer) 1.500
Nyeregcső csavar 200
Nyeregcső (Zoom) 1.850
Nyereg (Selle Monte Grappa Liberty) 4.500
Stucni (Kalloy) 1.600
Kormány (Ismeretlen kosból fűrészelt bullhorn) 1.500
Pedál (Union platform) 2.400
Fékkar (Saccon, párban kaptam, az egyiket majd eladom...) 2.900
Féktest (Saccon két forgáspontos, hosszú benyúlású) 1.990
Bovden, bovdenház 300
Bandázs (Ambrosio) 1.700
Kötés (Bagaboo strap) 3.500
Munkadíjak (Monoblokk behajtás, hátsó Hátsó kerék, lánc, lánckerék beállítás + vagy 20 szem lánc) 3.000
Összesen: 84.640

A bejegyzés trackback címe:

https://tykhaytschaar.blog.hu/api/trackback/id/tr84683450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása